ANALISIS FAKTOR-FAKTOR KEPUASAN KARYAWAN PT. OSI ELECTRONICS DISPLAYS BATAM

  • Lina Ariani
Abstract views: 449 , PDF (HAL 196-204) (Bahasa Indonesia) downloads: 1498

Abstract

Abstract

Employees as well as consumers, need to be considered, and filled with hope by the company. However, in reality always appears the gap between expectations and the views and interests between employees with company management that resulted in the emergence of turnover. The purpose of this study was to determine the factors that can shape the most dominant employee satisfaction as well as the employees of PT OSI Electronics Display Batam. The number of samples in this study were 79 respondents. Primary data were collected using a questionnaire, the analysis technique which Confirmatory Factor Analysis. The results showed that compensation, training, career development, work it self, relationships, and organizational culture are all factors that can shape employee satisfaction.

Keyword: factor, job satisfaction, employee

 

 

abstrak

Karyawan sama halnya dengan konsumen, perlu diperhatikan, dan dipenuhi harapannya oleh perusahaan. Namun, pada kenyataannya selalu muncul kesenjangan antara harapan dan pandangan serta kepentingan antara karyawan dengan pihak manajemen perusahaan yang berakibat pada munculnya turn over karyawan.

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui faktor-faktor yang dapat membentuk kepuasan karyawan serta paling dominan pada karyawan PT OSI Elektronics Display Batam. Jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 79 responden. Data primer diperoleh dengan menggunakan kuesioner, dengan teknik analisa yaitu Analisis Faktor Konfirmatori. Hasil penelitian menunjukkan bahwa kompensasi, pelatihan, pengembangan karir, work it self, relationship, dan budaya organisasi merupakan faktor-faktor yang dapat membentuk kepuasan karyawan.

Keyword : factor, kepuasan kerja, karyawan

Downloads

Download data is not yet available.

PlumX Metrics

Published
2015-11-02
How to Cite
Ariani, L. (2015). ANALISIS FAKTOR-FAKTOR KEPUASAN KARYAWAN PT. OSI ELECTRONICS DISPLAYS BATAM. Eksis: Jurnal Riset Ekonomi Dan Bisnis, 10(2). https://doi.org/10.26533/eksis.v10i2.64
Section
Section Editor